Het Suitsupply-dilemma

Een paar weken geleden sloeg de inmiddels beruchte marketingafdeling van Suitsupply weer toe. Het Nederlandse pakkenmerk, dat bekend staat om haar provocerende reclames, startte een nieuwe campagne die opnieuw voor flink wat discussie zorgde. De nieuwe campagne Find Your Perfect Fit bestaat uit foto’s van mannenkoppels, al dan niet in Suitsupply-pak, in intieme houdingen. De beelden sieren momenteel bushokjes in het hele land en het interieur van hun eigen winkels over de hele wereld.

Aan de ene kant is representatie van seksuele diversiteit in campagnes als die van Suitsupply heel positief (eindelijk!!). Aan de andere kant voelt het leeg; je weet dat commerciële doelstellingen leidend zijn in de totstandkoming van reclames, en niet hun maatschappelijke impact. Suitsupply kan hier iets aan doen door daadwerkelijk actie te ondernemen om de acceptatie van diversiteit in onze samenleving te vergroten. Niet alleen in campagnes, maar ook in daden. Met andere woorden: put your money where your mouth is. Lees het hele artikel op Oneworld.